بارداری

سلامت دوران بارداری

بارداری

سلامت دوران بارداری

فواید برنج قهوه ای در بارداری

تهوع صبحگاهی در طول ۳ ماهه اول بارداری بعنوان یکی از علائم مهم این دوران شناخته شده است. از آنجا که خانمهای باردار مدام در جستجوی مواد غذایی هستند که ضمن مطلوب بودن طعمشان، مواد مغذی مفیدی به بدن آنها برساند، برنج قهوه ای یکی از پیشنهادهای ما میباشد. شما میتوانید از خوردن برنج قهوه ای بعنوان یک ماده غذایی بسیار سالم و مفید لذت ببرید.

برنج قهوه ای در یک نگاه اجمالی:
مقدار: ۱۰۰ گرم برنج قهوه ای خام
انرژی: ۳۵۷ کیلوکالری 
چربیکل:۸/۲ گرم 
پروتئین: ۷/۶ گرم 
 
ادامه مطلب ...

علائم ناباروری در مردان

بعضی عوامل نظیر بسته بودن لوله‌های خروج اسپرم (دفران، اپیدیدیم)‌ سبب ناباروری در مردان می‌شود.
ناباروری در مردان عوامل و علائم مختلفی دارد که با تشخیص و یافتن مشکلات ناباروری مردان می‌توان راه‌حل‌هایی را ارائه داد. ناباروری و نازایی مشکل تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج‌ها می‌باشد. حدود نصف این نازایی به دلیل ناباروری مردان هست. ناباروری به دلیل تولید کم اسپرم، ناقص بودن یا بی‌حرکتی اسپرم و یا انسدادی که جلوی رهایی اسپرم را می‌گیرد، هست. بیماری‌ها، صدمات، مشکلات مزمن قلبی، شیوه و سبک زندگی و سایر عوامل می‌توانند بر ناباروری تأثیر داشته باشند.

علل ناباروری در مردان
۱. اختلالات مربوط به اسپرم باعث ناباروری مردان
مایع منی حاوی مقادیر زیادی اسپرم است که در حالت طبیعی داخل بیضه  تولیدشده و در هر رابطه جنسی ، هنگام انزال ، خارج می‌شود. حال اگر هر مشکلی بر سر راه ساخت ، تولید ، نگهداری ، مسیر و ...ی اسپرم وجود داشته باشد ، در باروری مرد اختلال ایجاد می‌شود .
 
ادامه مطلب ...

زنان قبل از بارداری تیروئیدشان را چک کنند؟

خانم های باردار در دوران بارداری کم کاری و پرکاری تیروئید را جدی بگیرند.

زنانی که دچار پرکاری یا کم کاری تیروئید هستند قبل از اقدام به بارداری باید درمان شوند. رشد مغز جنین در ابتدای بارداری وابسته به هورمون تیروئید مادر است.
 
کره‌های گیاهی، از چربی‌های ترانس خیلی مضری هستند که می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی را از طریق بالا بردن سطح کلسترول بد در خون، افزایش دهند و علاوه بر آن، کلسترول خوب را نیز در خون کم کنند.
زنانی که دچار پرکاری یا کم کاری تیروئید هستند قبل از اقدام به بارداری باید درمان شوند. رشد مغز جنین در ابتدای بارداری وابسته به هورمون تیروئید مادر است. برای کم کاری و پرکاری دارو تجویز می‌‌شود.
  
ادامه مطلب ...

درد زایمان طبیعی و مراحل شروع زایمان طبیعی

کمردردی که با درازکشیدن بدتر شود ممکن است نشانه زایمان باشد و اگر مورد دیگری هم هست که شما را نگران می‌کند می توانید با ماما یا پزشک خود در میان بگذارید.

اگر در انتهای دوره بارداری قرار گرفته اید و قصد دارید فرزند خود را طبیعی بدنیا بیاورید بایستی ازعلایم و مراحل زایمان طبیعی آگاهی پیدا کرده تا بتوانید دردهای واقعی زایمان را ازدردهای کاذب تشخیص دهید.
 
۱. اولین علامتی که در هفته های پایانی و یا نزدیک به زایمان اتفاق می افتد پایین آمدن شکم و قرار گرفتن سر جنین در کانال زایمان است.
 
۲. بازشدن دهانه رحم که ممکن است حتی قبل ازوقوع دردهای زایمانی اتفاق بیفتد.
  
ادامه مطلب ...

مضرات رنگ کردن مو در دوران بارداری چیست؟

مادران در طول بارداری از رنگ کردن موها خودداری کنند و زنان باردار در صورت لزوم تنها از رنگ موهای گیاهی استفاده نمایند.

مادران در طول بارداری خود باید از رنگ کردن موها خودداری کنند، چراکه مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ ها از طریق پوست سر که بسیار حساس است، وارد خون شده و در صورت استفاده مکرر باعث نقص جنین می شود.
توصیه اغلب پزشکان این‌است که خانم‌های باردار به خصوص در سه ماهه اول بارداری که زمان شکل گیری جنین و پیشرفت سلول‌های اولیه جنین است و جنین بسیار حساس بوده و بیشترین خطر آسیب وجود دارد، از رنگ کردن مو خودداری کنند.

 
ادامه مطلب ...