بارداری

سلامت دوران بارداری

بارداری

سلامت دوران بارداری

کدامیک از عوارض پوستی در بارداری ماندگار هستند ؟


بارداری یکی از شیرین ترین دورانی است که بیشتر خانم ها آن را تجربه می کنند. با این حال این دوران خالی از دغدغه خاطر برای آنها نیست. خیلی از زنان باردار با مشاهده  کوچک ترین تغییری در بدن  یا پوست و ظاهرشان نگران می شوند و اولین فکری که بعد از سلامت فرزندشان به ذهن شان خطور می کند این است که «نکند زیبایی ظاهری ام را بعد از بارداری از دست دهم.» یکی از شایع ترین تغییرات در دوران بارداری تغییرات پوستی است که اگر مادر با این تغییرات آشنا نباشد ممکن است باعث دلهره و نگرانی اش شود. دکتر مسعود داوودی، متخصص پوست و مو از تغییرات پوستی که در دوران بارداری به وجود می آید و راهکارهای پیشگیری و درمان آنها بیشتر توضیح می دهد.

 

ادامه مطلب ...

دردسر های خوابیدن در دوران بارداری

همه مدام به شما می گویند «الان بخواب»، اما چطور ممکن است با مزاحمان خوابی مثل سوزش معده و سندرم پاهای خسته خوابید؟ در اینجا چند ترفند برای غلبه به رایج‌ترین مشکلات خواب در دوران بارداری وجود دارد.


شما انتظار دارید که با شروع دوران بارداری از خواب محروم شوید، اما شانس اینجاست که تا وقتی بچه به دنیا نیامده نباید انتظارش را داشته باشید. خوب خوابیدن در دوران بارداری به اندازه مادر شدن سخت است. در واقع طبق مطالعهای در سال 2014، هر سه زن از چهار زن به مشکل خواب در دوران بارداری بر میخورد. با همه اتفاقاتی که در بدن و مغز شما میافتد، تعجبی نیست که داشتن خواب شبانه عمیق، سخت خواهد بود. اما چیزهایی وجود دارد که میتوانید برایش انجام دهید. در اینجا چند مورد از شرایط برهم زننده خواب و ترفندهایی برای غلبه بر آنها را خواهید خواند.

  ادامه مطلب ...

انرژی لازم برای کنترل درد زایمان را دارید؟

سابقاً خانمی را که دچار دردهای زایمان بود به طور معمول از خوردن و آشامیدن منع کرده و مایعات داخل وریدی تجویز می‌‌کردند، چون ممکن بود بیهوشی عمومی برای انجام سزارین ضرورت پیدا کند و اگر مادر در طی بیهوشی دچار استفراغ شود غذاهای داخل معده ممکن است به داخل ریه‌‌ها استنشاق و باعث مشکلات فراوانی شود. در حال حاضر بیشتر مادرانی که سزارین می‌‌شوند بیهوش نشده  و بی حسی اپیدورال و یا اسپاینال می‌‌گیرند؛ بنابراین به خالی نگه داشتن معده به اندازه سابق اهمیت داده نمی شود. البته نگرانی که در این مورد وجود داشته به خاطر احتمال استفراغ در زمان بیهوشی و ورود محتویات معده به داخل ریه‌‌ها بوده است به این دلیل است که ترجیح داده می‌‌شود مادران در حین دردهای زایمانی مقادیر کمی از مواد سریع الهضم را بخورند تا کمتر احساس ناراحتی داشته باشند.

  ادامه مطلب ...

لپ تاپ توان باروری مردان را کم می کند؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که روزانه زمان زیادی را صرف کار با وسایلی نظیر تلفن همراه، تبلت یا  لپ تاپ می کنید، بدانید که تنها نیستید. در دنیای امروزی، تکنولوژی هر جایی که فکرش را بکنید وجود دارد. به نظر می رسد، امروزه بسیاری از افراد نه فقط به دلیل نیاز، بلکه بنا به عادت اقدام به استفاده از وسایل الکترونیکی می کنند.

  ادامه مطلب ...

شاید احتمال بارداری بیشتر از تصور شما باشد!

مصرف قرص های کنترل بارداری، آنچه باید بدانید

اگر هرروز قرص را دریک ساعت خاص مصرف کنید احتمال بارداری در شما بسیار کمتر است، چیزی حدود ۳ درصد. اما گاه سخت است خوردن قرص را فراموش نکنید، چه برسد به استفاده در همان ساعت. بنابراین با مصرف نامنظم و فراموش کردن قرص میزان تأثیر آن به ۹۱ درصد کاهش می‌یابد. شما باید راهی بیابید تا قرص را در هر روز در همان ساعت فراموش نکنید.

  ادامه مطلب ...