بارداری

سلامت دوران بارداری

بارداری

سلامت دوران بارداری

رفع ترک شکم بارداری با راهکارهای طبیعی

ترک های پوست ناشی از حاملگی مشکل رایج اکثر بانوان در این دوران است. دلایل زیادی برای ایجاد این ترک ها وجود دارد که از میان آنها می توان به تغییرات هورمونی، کاهش چربی در ناحیه شکم پس از زایمان، انعطاف کم پوست، و ... اشاره کرد. در نواحی مختلف بدن به دلیل تجمع چربی خط هایی ایجاد می شوند. این خط ها معمولاً در ناحیه شکم، سینه، ران  ها، باسن، پشت بازوها قابل رؤیت هستند. 

برای رفع ترک های پوستی باید صبر و شکیبایی به خرج دهید.
محصولات آرایش بهداشتی زیادی از قبیل کرم ها و لوسیون ها در داروخانه ها برای رفع این ترک ها وجود دارند. عمل های جراحی زیبایی نیز در این زمینه صورت می گیرند که هم هزینه آن زیاد است و هم ممکن است نتیجه اش آنطور که انتظارش را دارید از آب در نیاید. بهتر است بدانید که ترک های پوستی به سرعت و به طور کامل از بین نمی روند. اما می توان اثر آنها را کمتر کرد. بهترین زمان برای درمان ترک های پوستی در اسرع وقت و به محض مشاهده آنهاست، زمانی که اولین ترک ها را در بارداری روی شکم خود مشاهده می کنید و یا حتی به نظر برخی دیگر پیش از ایجاد و رؤیت ترک ها باید دست به کار شد. برای پیشگیری و رفع ترک ها باید پوست را مرطوب نگه داشت و از خشک شدن آن جلوگیری کرد. هرچه پوستتان نرم تر و منعطف تر باشد، ترک های کمتری ممکن است روی پوست شما پدیدار شود.
 
ادامه مطلب ...

9 روش موثر برای سفت کردن شکم بعد از بارداری

مادران باردار پس از 9 ماه سختی و زحمت، مشتاقانه منتظر تولد فرزند خود می شوند و بعد از تولد انتظار دارند تا اندام خود را به خوبی گذشته برگردانند. یکی از مشکلاتی که خیلی برای شان مهم می شود، داشتن شکمی صاف و بدون چروک درست مانند قبل از باداری است. اما آنچه که برخلاف تفکر ما اتفاق می افتد، این است که برگرداندن شکم به حالت اولیه کاری نیست که به سرعت و در کوتاه ترین زمان اتفاق بیفتد. پوستی که طی 9 ماه بر اثر کشش پیاپی بزرگ و نازک شده، حالا باید دوباره صاف و ضخیم شود.

پوست پس از چه مدتی به حالت اولیه باز می گردد؟

اینکه پوست شما کی دوباره ضخیم و جمع می شود، بستگی به فعالیت شما در دوران بارداری دارد. البته نباید عوامل دیگری همچون ژنتیک و ساختار طبیعی پوست افراد یا حتی میزان وزن شما قبل و بعد از بارداری را نادیده گرفت. محققان بر این باورند که زنانی که کمتر از 20 کیلو وزن اضافه می کنند و به طور مرتب ورزش می کنند، پس از بارداری زودتر به اندام اولیه خود بر می گردند. در اینجا شما را با روش های موثر برای بازگرداندن شکم صاف و بدون چروک آشنا می کنیم.
 
ادامه مطلب ...

بعد از زایمان این ۱۰ خوراکی را بخورید

لوبیا، آب، سبزیجات سبز برگدار، بادام و روغن نارگیل از جمله مواد غذایی مفید برای زنانی است که به تازگی مادر شده اند.
بچه دار شدن اتفاقی است که زندگی زنان را از هر جهتی تغییر می دهد، اما یکی از بارزترین این تغییرات که اغلب مادران جوان را نگران می کند افزایش وزن است.
اما خبر خوب اینجاست که هر مادری اگر رژیمی درست داشته باشد می تواند به وزن پیش از دوران بارداریش باز گردد.

۱۰ خوراکی مغذی
مصرف خوراکی هایی که در عین تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای انجام کارهای نا تمام نوزاد را فراهم می کند موجب سوزاندن چربی های اضافی بدن نیز می شود. در این گزارش می توانید با ۱۰ خوراکی مغذی برای زنانی که به تازگی مادر شده اند و از چاق ماندن خودشان نگران هستند آشنا شوید.
 
ادامه مطلب ...

۱۰ نکته مهم درباره تغذیه زنان باردار در نوروز


شادمانی و شعف سال نو در دیدوبازدیدها تبلور پیدا می‌کند. دوستان و اقوام دور و نزدیک را می‌بینید و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها ساعات خوشی را می‌گذرانید. کاری نداریم که چرا بخش بزرگی از خوشگذرانی ما ایرانی جماعت در خوردن انواع و اقسام تنقلات و غذاهای رنگارنگ و چرب و خوش رنگ و لعاب خلاصه می‌شود. حالا فکر کنید که عید هم باشد و انواع وسایل پذیرایی مهیا. این وسط شما هستید و شکمی که به قول معروف نمی‌خواهید شرمسارش شوید!

اما رژیم غذایی گروه‌های خاص مانند خانم‌های باردار در این میان نباید نادیده گرفته شود. برای همین با سمیه کمالیان، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی درباره بایدونبایدهای غذایی این گروه ویژه صحبت می‌کنیم. این کارشناس ۱۰مورد اساسی را برای ما توضیح می‌دهد:
 
ادامه مطلب ...

نکات مهمی درباره کم خونی در مادران و کودکان


کم خونی را به جرأت می‌توان یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی دانست که قربانیان بسیاری را در سراسر جهان به خود اختصاص داده اما در این میان زنان، اصلی‌ترین قربانیان این عارضه محسوب می‌شوند. به عبارتی، فقدان سلول‌های قرمز خونی سالم که بتوانند نقش حامل اکسیژن در بدن را ایفا کنند باعث بروز کم خونی می‌شود. از طرف دیگر، سلول‌های خونی ممکن است فاقد هموگلوبین کافی باشند. این بیماری از هر 10 دختر و زن تقریبا یک نفر را مبتلا می‌کند. ولی به طور کلی، مردان و کودکان نیز به این عارضه مبتلا می‌شوند که غالبا به دنبال یک بیماری خاص بروز می‌کند.

نشانه‌های کم خونی

افراد کم خون معمولا به رغم خواب کافی شبانه همواره احساس خستگی و کمبود انرژی می‌کنند. در واقع، کم خونی از جمله عوامل زمینه‌ای کاهش حافظه یا مشکلات خلق و خو به شمار می‌رود. ضعف، سرگیجه، رنگ پریدگی پوست، سردرد، بی حسی یا احساس سردی در دست‌ها و پاها و افت درجه حرارت بدن از دیگر علائم کم خونی محسوب می‌شود.
 
ادامه مطلب ...